Terapia
W naszej poradni mogą Państwo skorzystać ze specjalnych spotkań, które wchodzą w skład terapii dla dzieci. Nasza placówka zatrudnia doświadczonych specjalistów, którzy korzystają ze sprawdzonych metod, dzięki którym Wasze pociechy będą mogły odzyskać pełną sprawność lub wypracować nowe umiejętności. W naszej poradni znajdą Państwo m.in. psychologa dziecięcego i pedagoga, którzy przyjmują zarówno młodzież, jak i maluszków przed okresem dojrzewania. Oferujemy także pomoc logopedy, który już od najwcześniejszego wieku pacjenta jest w stanie pracować nad poprawną wymową i komunikacją Waszej pociechy. Możecie Państwo również skonsultować swoje dziecko z fizjoterapeutą, który oceni sprawność motoryczną oraz dokona oceny pod względem wad postawy Waszej pociechy. Terapeuta integracji sensorycznej ma na celu pomoc dzieciom z zaburzoną lub zbyt wolno rozwijającą się umiejętnością integracji bodźców sensorycznych. Jego zadaniem jest nauczenie dziecka jak prawidłowo reagować na wrażenia zmysłowe.
Terapia grupowa
Terapia grupowa skierowana jest do dzieci, które wymagają zwiększenia relacji społecznych, unormowania ich , nabycia umiejętności relacji społecznych. W tego typu zajęciach świetnie odnajdują się dzieci wycofane, nieśmiałe ale też te bardzo aktywne ruchowo. W terapii wdrażane są elementy różnych technik i innych specjalności, m.in. integracji sensorycznej. Jest to świetna forma nauki wraz z zabawą. Grupy są dobierane odpowiednio do wieku oraz możliwości psychofizycznych dzieci. Zachęcamy do skorzystania z tego rodzaju terapii. Przyczyni się ona na pewno do rozwijania umiejętności współpracy w grupie, zdrowej rywalizacji, umiejętności ponoszenia porażki oraz dzielenia się sukcesami.
Psycholog dziecięcy
W naszym obiekcie znajdą Państwo psychologa, który zajmuje się diagnozowaniem młodych pacjentów, a także prowadzeniem terapii. Określi on, jaki rodzaj terapii przyniesie najlepsze skutki i wspomoże rozwój Waszego dziecka. Co więcej, podczas spotkań pomoże on Waszej pociesze zrozumieć zjawiska dziejące się w głowie, ciele i otoczeniu młodego człowieka. Psycholog pomoże mu wypracować odpowiednie zachowania społeczne, samoobsługowe i nauczy je podstawowych zależności.
Tego rodzaju terapia jest przewidziana dla młodzieży, której obserwuje się agresywne zachowania, autoagresję lub kłopoty w szkole. Chodzi o problemy zarówno z uczeniem się, jak i budowanie relacji społecznych. Pracujemy również z dziećmi bardzo nieśmiałymi i nazbyt spokojnymi, a także tymi, które mają trudność z osiągnięciem umiejętności odpowiednich dla ich wieku.
Wsparcie pedagoga
W naszej placówce mogą Państwo liczyć na wsparcie pedagoga, który chętnie podejmuje się pracy z młodzieżą mającą trudności z uczeniem się oraz stwarzającymi problemy wychowawcze. Nasz specjalista wesprze dziecko w zdobyciu umiejętności przyjmowania wiedzy, koncentrowania się i wyciągania wniosków z zapoznanego materiału. Pedagog ćwiczy z dzieckiem zapamiętywanie, zdolność liczenia i analizowania informacji. Podczas pracy z dziećmi niepełnosprawnymi nasz specjalista pomoże wypracować podstawowe zdolności życiowe, takie jak trzymanie sztućców i kredek, a następnie bardziej złożonych czynności.
Zachęcamy do skorzystania z pomocy pedagoga dzieci, które mają trudności w uczeniu się, koncentrowaniu na jednym zadaniu lub mające problemy z umiejętnościami manualnymi. Udzielamy wsparcia młodzieży zmagającej się z dysleksją i dysgrafią, a także tym, u których występuję problem z lateralizacją.
Pomoc logopedyczna
W ramach naszej działalności zapewniamy pomoc logopedyczną dla dzieci i młodzieży. Nasz specjalista koncentruje się nie tylko na samej umiejętności poprawnego wymawiania słów, ale uczy prawidłowej komunikacji. Dotyczy to w szczególności dzieci z autyzmem, z Zespołem Downa lub innymi głębszymi zaburzeniami. Pomoc logopedy jest nieoceniona w przypadku jąkającej się młodzieży. Udziela ona też wsparcia dzieciom z rozszczepieniem podniebienia, a w przypadku noworodków, może wykonywać masaż logopedyczny.
Jeśli Wasze dziecko ma trudności z wymową lub jąka się, skorzystajcie z pomocy logopedy. Zachęcamy do odwiedzenia nas, jeśli u Waszej pociechy zostanie stwierdzony nieprawidłowy rozwój jamy ustnej, w szczególności języka i wędzidełka podjęzykowego. Z pomocy logopedy powinny skorzystać również niemowlęta, które w wieku od 1.r.ż i 6 mies. nie wypowiedziało pierwszego słowa, a do 2 r.ż i 6 mies. nie powiedziało pierwszego zdania.
Terapia EEG-Biofeedback
W ramach prowadzonych przez nas zajęć zapraszamy na specjalistyczną terapię EEG-Biofeedback, która opiera się na treningu mózgu za pomocą technik neurotechnologicznych. Ta zaawansowana metoda wykorzystuje biologiczne sprzężenie zwrotne. Pacjentowi w czasie rzeczywistym podawane są informacje na temat zmian zachodzących w jego organizmie, dzięki czemu uczy się on je kontrolować i obserwować kolejne przemiany. Całość odbywa się poprzez ułożenie elektrod na głowie dziecka i pozwolenie mu na obserwowanie wideogry, której przebieg jest uzależniony od reakcji umysłu Waszej pociechy. Kiedy komputer rozpozna prawidłowe zachowania, będzie nagradzał pacjenta, dzięki czemu pozwoli to na wypracowywanie odpowiednich mechanizmów w umyśle.
Tego typu terapia jest przewidziana m.in. dla dzieci, u których stwierdzono:
- zaburzenia uwagi i koncentracji,
- nadpobudliwość psychoruchową,
- problemy szkolne (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia itp.),
- rozwojowe zaburzenia mowy,
- stany lękowych, tremie, obniżoną samoocenę, w rehabilitacji po urazach czaszki, udarach i wielu innych,
- zaburzenia snu,
- zaburzenia lękowych i fobie,
- wstydliwość i tremie,
- migreny,
- jąkanie,
- i wiele innych.
Fizjoterapeuta
W naszej poradni możecie Państwo skorzystać z pomocy doświadczonego fizjoterapeuty. Jako pierwsze odbywa się badanie oraz stawiana jest diagnoza funkcjonalna. Po postawieniu diagnozy planowany jest proces terapeutyczny. Jeśli zauważycie Państwo u swojego dziecka np. nieprawidłowe stawianie stóp, obniżony bark, nieprawidłowy sposób siadania, np. w tak zwana literę „w”, powinniście zgłosić dziecko na konsultację z fizjoterapeutą. Dobierze on odpowiedni zestaw ćwiczeń, który będziecie mogli Państwo wykonywać ze swoja pociechą w domu a także poprowadzi systematyczną terapię z dzieckiem w celu zniwelowania powstałych nieprawidłowości.
Terapeuta integracji sensorycznej
Podczas spotkania z terapeutą integracji sensorycznej w naszej placówce możecie się Państwo dowiedzieć jakie trudności z zakresu przetwarzania zmysłów ma Wasze dziecko. Terapeuta dobiera ćwiczenia i aktywności podczas spotkania adekwatnie do zdiagnozowanego wcześniej problemu dziecka, jego możliwości, aktualnego stanu pobudzenia oraz kondycji psychicznej i fizycznej.
Zaburzenia integracji sensorycznej to trudności, z którymi mały człowiek przychodzi na świat i nie ma co liczyć na to, że z nich sam wyrośnie. Z czasem stają się one coraz bardziej widoczne, rosną razem z dzieckiem, często na ich podstawie narastają kolejne trudności, bardzo często również trudności szkolne. Jeśli zauważycie Państwo u swojego dziecka któryś z wymienionych niżej problemów, koniecznie udajcie się z nim do naszej poradni w celu konsultacji z zakresu przetwarzania procesów integracji sensorycznej:
- Dziecko jest niespokojne, płaczliwe, ma kłopoty z zaśnięciem, często wybudza się w nocy
- Ma trudności z jedzeniem
- Jest niezdarne, słabo skoordynowane, ma trudności z ubieraniem się
- Nie jest samodzielne
- Ma problemy z utrzymaniem równowagi, często przewraca się na prostej drodze
- Często wpada na stojące przedmioty
- Ma problem z koncentracją uwagi, często się rozprasza
- Przyjmuje nieprawidłowa postawę przy stoliku lub ławce – podpiera głowę, zjeżdża z krzesła
- Jest nadruchliwe, nie może usiedzieć w jednym miejscu, często zmienia aktywności i pozycje ciała
- Uwielbia karuzelę i huśtawki lub ich unik
- Jest impulsywne, nadwrażliwe emocjonalnie, często się obraża, bywa uparte, niezadowolone bez przyczyny, ciężko zrozumieć przyczynę jego zachowania
- Trudno mu nauczyć się jazdy na rowerze, hulajnodze
- Nie toleruje zabiegów higienicznych np.: mycie głowy, kąpiel, obcinanie włosów, paznokci
- Nie lubi się przytulać, nie lubi niespodziewanego dotyku lub przeciwnie nadmiernie obściskuje, dąży do mocnego kontaktu fizycznego
- Nie znosi metek od ubrań
- Zwykle odmawia ubierania nowych rzeczy, woli nosić stare, często już znoszone rzeczy
- Nadmiernie zwraca uwagę na brudne dłonie, unika brudzących zabaw Uwielbia ekstremalne przeżycia np. skoki na głęboka wodę, szybką jazda na nartach na tzw. „krechę”, szybkie zjeżdżalnie wodne, ciągle mu mało, nie zwraca uwagi na niebezpieczeństwo.